RSS

ROZWÓJ MOTORYCZNY DZIECI

Nie możesz się ukryć


Temat: Nasze dziecko w przedszkolu
...dzieci i rodzice. PRZEDSZKOLE JAKO KATALIZATOR Przedszkole wywiera nieoceniony wpływ na rozwój dziecka. Siłę jego oddziaływania można porównać do katalizatora wyzwalającego „uśpione” reakcje w związkach chemicznych, ponieważ środowisko przedszkolne: * Przygotowuje dziecko do pójścia do szkoły * Inspiruje dziecko do bycia bardziej samodzielnym * Pozytywnie wpływa na rozwój motoryczny dziecka * Kształtuje i rozwija chłonny i elastyczny umysł dziecka * Uczestnictwo w nim jest jednym z poważnych kroków w dorosłość * Stwarza dziecku okazję do poznawania świata, zdobywania wiedzy * Dziecko pod jego wpływem uczy się czerpać radość z relacji z dorosłymi i rówieśnikami, poznaje reguły rządzące życiem społecznym PERSPEKTYWA DZIECKA Pójście do...
Źródło: forum.suple.us/viewtopic.php?t=74779



Temat: Skoki rozwojowe Naszym Maluszków
...potrafi zająć się przez jakiś czas sam sobą, ale musisz dać mu szansę. Jest to ważne także ze względu na naukę koncentracji. Kiedy tylko widzimy, że dziecko bawi się samo, starajmy się najdłużej jak to tylko możliwe nie interweniować w tę zabawę. Jeśli będziemy „wtrącać się” we wszystko, co robi malec, może mieć on w późniejszym życiu poważne problemy z koncentracją. Zabawa Zabawa w 5 miesiącu powinna wspierać rozwój motoryczny dziecka. Proste „pa-pa” jest bardzo przydatne do ćwiczenia ruchów nadgarstka. Z kolei ustawiając zabawkę w pewnej odległości od dziecka, które leży na brzuszku, pobudzasz jego ochotę do pełzania. Podobnie jest, kiedy dajesz mu punkt oparcia przystawiając ręce do jego stópek. Zabawki w tym okresie powinny być jak najbardziej kolorowe, hałaśliwe i ruchome. Bardzo dobre są grzechotki z dwoma...
Źródło: abcslubu.nazwa.pl/forum/viewtopic.php?t=3832


Temat: Do jakiego specjalisty się udać?
... neo, no właśnie na nic nie szczepiłam Małej i nie zamierzam..jest kłopot bo mój Artur chciałby Ją zaszczepić a ja cała w strachu jestem acelularne szczepionki na gruźlicę i coś tam jeszcze planuje (na razie niby na luzie o tym mysli, po ukończeniu prze Karolke 6m-ca) je nie jestem przekonana do tego pomysłu, kurdę po prostu nogi mi się trzęsą na myśl że miałaby być zaszczepiona, zreszta czytałam, że szczepienie może spowolnić rozwój motoryczny dziecka z takim napięciem jak jest u mojej córci, co Ty o tym myślisz? poszłabyś z czymś takim do homeopaty?
Źródło: wegetarianizm.pl/viewtopic.php?t=1576


Temat: Szkolenie dla instruktorów programu FAStryga
...a teratogenne działanie środków toksycznych. 3.Jak rozumieć funkcjonowanie uszkodzonego mózgu. 4.Przegląd stosowanych w Polsce metod terapeutycznych: integracja sensoryczna, NDT Bobath, kinezjologia edukacyjna, metoda Vojty, metoda Domana. 5.Wzrok a widzenie, słuch a słyszenie. 6.Uczymy dziecko rozumieć i czuć własne ciało: dotyk i propriocepcja. 7.Odruchowość: rozpoznawanie i wygaszanie patologicznych odruchów. Rozwój motoryczny dziecka. 8.Plastyczność mózgu: uczymy mózg rozumieć bodźce płynące ze zmysłów. 9.Terapeutyczna pomoc rodzicom dziecka niepełnosprawnego. 10.FAS i zaburzenia przywiązania. Techniki terapeutyczne budowania więzi. 11.Prowadzimy grupę wsparcia dla rodziców: psychologiczna pomoc grupowa. 12.Środowisko życia dziecka z FAS: terapia poprzez dietę i inne oddziaływania wspierające rozwój. 13....
Źródło: forum.fas.edu.pl/viewtopic.php?t=123


Temat: Egzamin
...zabawy w chowanie i szukanie przedmiotów. Poprzez zabawy dydaktyczne można poszerzyć zakres spostrzeżeń dziecka oraz wzbogacić słownik dziecka. Zabawy ruchowe – na początku polegają na popychaniu lub ciągnięciu zabawi. Potem wraz z rozwojem lokomocji dzieci zaczynaj wdrapywać się na drabinki, ławeczki, lubią jeździć na rowerku. Dzieci lubią bawić się w zabawy ruchowe połączone ze śpiewem. Zabawy ruchowe wpływają na rozwój motoryczny dziecka, dzieci uczą się współdziałać ze so-bą, przestrzegać pewnych zasad. Wiek przedszkolny: Dzieli się na 3 fazy: - faza wczesna 3-4 r. ż. - faza średnia 4-5 r. ż. (średniaki) - faza późna 6 r. ż. (starszaki). Procesy poznawcze dziecka w tym okresie są jeszcze subiektywne, związane z osobistym doświadczeniem i działaniem oraz zabarwione emocjonalnie. Stopniowo dopiero dziecko staje się...
Źródło: psychoukw.ok1.pl/viewtopic.php?t=467


Temat: Socjologia
...312. PRACA DYDAKTYCZNO - WYCHOWAWCZA Z UCZNIEM PRZEJAWIAJĄCYM NIEPOWODZENIA SZKOLNE WYRAŻAJĄCE SIĘ TRUDNOŚCIAMI W UCZENIU SIĘ UWARUNKOWANYMI DEFEKTAMI SŁUCHU.............(STRON 13) 313. ZESPÓŁ DOWNA...................(STRON 314. ZADANIA PLACÓWKI OPIEKUŃCZO - WYCHOWAWCZEJ W ZASPOKAJANIU POTRZEB WYCHOWANKÓW..(STRON 3) 315. ZABURZENIA EMOCJONALNE I DYNAMIKI PROCESÓW NERWOWYCH...................(STRON 9) 316. ZABAWA W ROZWOJU MOTORYCZNYM DZIECKA...................(STRON 317. MINIMALIZACJA LĘKU PRZED NIEPOWODZENIEM SZKOLNYM. MOJE DOŚWIADCZENIA, PROPOZYCJE, REFLEKSJE...................(STRON 4) 318. WSPOMAGANIE PROBLEMÓW EKONOMICZNYCH...................(STRON 3) 319. NARKOMANIA...................(STRON 5) 320. POSZUKIWANIA SUBKULTURY...................(STRON 6) 321. NAUKI WSPÓŁPRACUJĄCE Z...
Źródło: ecogroup.fora.pl/a/a,43.html


Temat: Rozwój poznawczy a upośledzenie umysłowe
...społeczne, poznawcze, osobowościowe, a także kontekst rozwoju osoby. Osoba z niepełnosprawnością intelektualną ma od początku życia ograniczone zdolności umysłowe. Zróżnicowane w zależności od stopnia upośledzenia dziecka ograniczenie zdolności poznawczych pozostaje w relacji z funkcjonowaniem społecznym, emocjonalnym i fizycznym dziecka. W zależności od stopnia upośledzenia umysłowego występuje też różny stopień rozwoju motorycznego dziecka. Osoby z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu lekkim charakteryzują się najłagodniejszą formą oligofrenii. Jednocześnie stanowią oni najliczniejszą grupę w populacji osób niepełnosprawnych umysłowo, bo aż 75 procent. W świetle badań stwierdzono, że u tej grupy dzieci przejście przez kolejne stadia rozwoju poznawczego jest wolniejsze w porównaniu z dziećmi z norma intelektualną,...
Źródło: zakatek21.pl/forum/viewtopic.php?t=1376